Известие

Collapse
No announcement yet.

Модернизация на маслената магистрала към главата на TS моторите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Модернизация на маслената магистрала към главата на TS моторите

    Здравейте колеги, повечето от Вас мисля са запознати с въпросния бюлетин на Alfa Romeo:http://clubalfaromeo.com/forum/showp...29&postcount=5. Предстои да сменям гарнитура на главата и ми се иска да разбера някой има ли впечетления, мнение или предположения по въпроса.
    Питам, защото на мен сечението на клапанчето поне от снимките ми изглежда доста по-малко от това на маслената магистрала. Интересно ми е също дали по нашите земи има мотор с оригинално монтиран такъв клапан?
    Накрадко, чудя се да слагам клапан или не.
    Attached Files
    Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

  • #2
    В посочения материал се говори затова, че основното преимущество на този клапан е да щади вариатора, като задържа маслото и в него.
    На мен ми е направило впечатление това, че при първото палене след смяна на масло, иначе поизносен и тракащ вариатор изобщо не изтраква. От друга страна той си трака при всяко палене, дори и да съм угасил двигателя преди секунди.
    Накратко - смятам, че вариаторът не се товари заради това, че е празен.
    Мисля, че основно ползата от този клапан ще касае лагерите на валовете, повдигачите и гърбиците.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Решил съм да го сложа този клапан. За съжаление няма от каде да го купя. Сроковете на доставка на ТиН Кар и АХМ са от порядъка на месец, така, че ако някой знае някъде за наличие или пък разполага стакъв клапан моля да даде знак, че времето ме притиска.
      Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ksf Покажи съобщение
        Решил съм да го сложа този клапан. За съжаление няма от каде да го купя. Сроковете на доставка на ТиН Кар и АХМ са от порядъка на месец, така, че ако някой знае някъде за наличие или пък разполага стакъв клапан моля да даде знак, че времето ме притиска.
        Клапани отпосле при маслото си е доста смело решение. Не ми се мисли, ако запецне тая джаджа с неизвестен произход какви ще са последиците. Честно казано и не ми е много ясно какво точно прави, но аз не бих. И силикони по главата не ти препоръчвам.
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ksf Покажи съобщение
          Здравейте колеги, повечето от Вас мисля са запознати с въпросния бюлетин на Alfa Romeo:http://clubalfaromeo.com/forum/showp...29&postcount=5. Предстои да сменям гарнитура на главата и ми се иска да разбера някой има ли впечетления, мнение или предположения по въпроса.
          Аз го сложих преди 3 години. Смених и вариатора. И двете части ги купих чисто нови от Алфа Ромео в чужбина. До ден днешен не ми е изтракал вариатора нито веднъж. Колата я карам с пълна синтетика 5w40, всеки ден я вкарвам в червената зона няколко пъти (винаги след като маслото загрее). Нямал съм никакви проблеми с мазането. Аз ти го препоръчвам от личен опит. Също те съветвам да използваш оригинален маслен филтър, той има същата функция, защото е еднопосочен.
          145 QV Selespeed
          GTV 2.0 TS ´01

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            Клапани отпосле при маслото си е доста смело решение. Не ми се мисли, ако запецне тая джаджа с неизвестен произход какви ще са последиците. Честно казано и не ми е много ясно какво точно прави, но аз не бих. И силикони по главата не ти препоръчвам.
            И аз имам разни подобни терзания ама не мога да го трая като чатка при запалване. А иначе клапанчето е с произход FIAT и даже гледам в AUTO DATA 2010 вече проблема го има в раздела "Известни проблеми и отстраняване". Нали е препоръка от производителя я.
            За силиконите си прав.

            ПС Ако успея обаче да го намеря.

            ---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:30 ----------

            Първоначално публикувано от 145selespeed Покажи съобщение
            Аз го сложих преди 3 години. Смених и вариатора. И двете части ги купих чисто нови от Алфа Ромео в чужбина. До ден днешен не ми е изтракал вариатора нито веднъж. Колата я карам с пълна синтетика 5w40, всеки ден я вкарвам в червената зона няколко пъти (винаги след като маслото загрее). Нямал съм никакви проблеми с мазането. Аз ти го препоръчвам от личен опит. Също те съветвам да използваш оригинален маслен филтър, той има същата функция, защото е еднопосочен.
            Това ми звучи дабре. В чужбина нещата са обикновенно по-прости, тук ми предлагаха да купя 5 броя защото произвадителя ги опакова по 5, а досега никой не го бил поръчвал. В AR Варна е също доста сложно - всичко минава май през София и пак се получават едни срокове на доставка не ти е работа.
            Даже мислех да те търся за съдействие и инфо.
            Благодаря за включването!
            Last edited by ksf; d.m.y г., 19:43.
            Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

            Comment


            • #7
              Моят нов вариатор е вече на 50 хил км и никога не е изтраквал. Това без клапанче и с масло 10w40, отскоро с 15w50.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment

              Working...
              X